..| سِـــراجی |..

طرحی نو در عرصه فضای مجازی

..| سِـــراجی |..

طرحی نو در عرصه فضای مجازی

..| سِـــراجی |..

اینجا ..| سِـــراجی |.. است
سنگر رسانه های الکترونیکی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
بـــا مــــا همراه باشید

  • ۰
  • ۰

فرمانده سپاه حضرت بقیه‌الله (عج) شیراز:
کارکردهای مساجد شیراز با الگوسازی 27 مسجد احیا می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه حضرت بقیه‌الله (عج) شیراز گفت: کارکردهای مساجد شیراز با الگوسازی 27 مسجد احیا می‌شود و محور بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه ناحیه حضرت بقیه‌الله (عج) شیراز، سرهنگ محمدجعفر دوستدار در آئین ویژه با عنوان «مسجد ما» غفلت از مساجد را یکی از غفلت‌های دوران پس از انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: طرح مسجد ما به صورت آزمایشی و به منظور الگوسازی در 27 مسجد شیراز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در مساجد شکل گرفته است افزود: پس از انقلاب مردم گفتند حکومت و دولت اسلامی مساجد را اداره می کنند از سوی دیگر دولت و حکومت گفتند مردمی که در مساجد انقلاب کردند خودشان مسجد را اداره می‌کنند به همین دلیل مسجد به حال خودش رها شده است.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت بقیه‌الله (عج) شیراز تصریح کرد: در این دوران استفاده‌ای که باید از این فضا بشود نمی‌شود و در طول روز تنها دو ساعت از مسجد استفاده می‌شود و متأسفانه مساجد حال و روز خوشی ندارد.

سرهنگ دوستدار به وضعیت جنگ نرم در جامعه امروز اشاره و خاطرنشان کرد: وضع تهاجم فرهنگی به گونه‌ای است که هر روز تلفات داریم و دشمن در کف مدرسه در تلاش است تا به‌روزترین فیلم‌ها و بازی‌ها را به دست فرزندان ما برساند.

وی با بیان اینکه در جنگ سخت دشمن در مقابل قرار دارد و کاملا محسوس است به همین دلیل جنگ سخت خیلی راحت‌تر است عنوان کرد: جنگ نرم محسوس نیست و کشته جنگ سخت سرافرازی می‌آورد در حالی که در جنگ نرم خانواده سرافکنده و خجالت‌زده است، استخوان‌های شهید جنگ سخت افتخار شهر است ولی کشته جنگ نرم را ممکن است به دلیل رعایت مسائل بهداشتی اجازه دفن در قبرستان ندهند.

 

وی افزود : یک جنگ اساسی همین است انگلیس با وجود درگیر بودن به مشکلات بسیار زیاد، با بودجه دولتی خود به ایجاد شبکه و سایت فارسی زبان اقدام کرده است زیرا تنها ایران در مقابل آنها قد علم کرده و برای نابود کردن ایران، انگلیس و آمریکا تلاش دارند.

آنها خوشحال می شوند از اختلاف میان امام جماعت و هیات امنا و فرمانده پایگاه و کانون فرهنگی، زیرا ما جبهه اصلی را نمی بینیم.

تقویت این جبهه راه اصلی است که باید دنبال شود.

ایشان ساخت و ایجاد فرهنگسرا الگویی برگرفته از خارج دانست و گفت ما در اسلام مسجد داریم  و مسجد برای ما بهترین فرهنگسرا است.

وی با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری به اجلاسیه نماز گفت:مهم ترین جمله پیام آقا به اجلاسیه نماز امسال این بوده که موثرترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی ترویج نماز است .

سرهنگ دوستدار گفت : در ناحیه ما تلاش بر الگو سازی است. 27 مسجد انتخاب شده اند که با عنوان طرح «مسجد ما» برنامه‌های زیادی انجام خواهد شد.

ایشان با اشاره به وصیت شهید مدافع حرم شهید محسن الهی گفت:

حتی وصیت شهدای مدافع حرم هم حضور در مساجد است.

بنا بر این است که امام جاعت امام باشد نه اینکه تنها پیش نماز باشند. میشود دوباره مساجد را احیا کرد به گونه ای که مساجد محور تمام کارهای اجتماعی شود

برای رسیدن به مسجد تراز انقلاب اسلامی 10 کارکرد برای مساجد تعریف شده است که نخستین و مهم ترین کارکرد ذکر است، فرهنگی، هنری، تربیتی، اجتماعی اقتصادی، معیشتی ، سیاسی، سلامت ، عمرانی ، حقوقی ، امنیتی و نظامی .

در این 10 کارکرد برای هرکدام برنامه ریزی شده است و مساجدی انتخاب شدند که ظرفیت ها و امادگی ها را دارند.

وی به تشریح تمامی کارکردهای قابل احصاء برای مساجد پرداخت و گفت: باید مسجد امام جماعتی راتب داشته باشد و بر این وظیفه خود مسلط باشد چراکه برخی از ائمه جماعت بیش از 10 سال در یک مسجد نماز اقامه کرده وی نام 10 نفر از اهالی مسجد را که پشت سرش نماز خوادند نمی داند.

مکبر و اذان گوی مسجد باید آموزش داده شود و در هر مسجد چند نوجوان شناسایی شوند و آموزش ببینند و باید برای آنها برنامه حمایتی برگزار شود.

فضای شبستان نیز مهم است و بعد از نماز نیز برنامه های مختلف می توان انجام داد. آداب نماز نیز باید آموزش داده شود و قرائت قرآن نیز مهم است.

قرار است براساس برنامه تمام این موارد در مساجد انتخاب شده اجرایی شود.

از مساجد ما باید مصطفی روشن ها و دکتر کاظمی آشتیانی ها در بیاید و هر کدام از شما باید مسجد خود را مرکز دنیا بدانید.

مؤسسه رویان را یک بچه مسجدی راه اندازی می کند.

شرط موفقیت در این طرح همراهی امام جماعت است

برنامه ها به گونه ای باشد که یا با نماز جماعت آغاز شود و یا تمام شود

مشکل  مدیران میانی ما این است که تربیت مسجدی نشده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیّد امرالله محمدی، نماینده ولی فقیه در سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز، نیز در این جلسه بر لزوم احیای مساجد و تبدیل آن به کانون‌های محور تمامی فعالیت‌های اجتماعی در سطح شهر تأکید کرد و اظهار داشت: مسجد در تراز انقلاب اسلامی باید داشته باشیم

کانون انقلاب ما و کانون روحانیت برای ابلاغ پیام امام فقط مساجد بود. صدا و سیمایی نبود

حرف آخر را در مسجد امام جماعت می زند و تمام هیئت امنا و پایگاه مقاومت ها باید با ائمه جماعات که سعی دارند پدری کنند هماهنگ باشند.

گفتنی است در پایان برنامه میثاق نامه طرح مسجد ما قرایت و توسط متولیان 27 مسجد امضا گردید.

  • ۹۵/۰۱/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی